CLICK HERE FOR BLOGGER TEMPLATES AND MYSPACE LAYOUTS

Tuesday, September 7, 2010

Masjid oh Masjid

Alhamdulillah, umat Islam kian memasuki fasa terakhir Ramadhan. sudah pastinya pelbagai persiapan raya sudah dibuat.Pelbagai tempat tempat utama di Malaysia menjadi penuh dan sesak dgn orang ramai. Pusat2 membeli belah pastinya sudah dipenuhi dgn pelanggan, bazar-bazar ramadhan kian dpat keuntungan hasil jualan 28 hari berniaga dlm bulan ini. Stesyen-stesyen bas, feri, KTM kian sesak dipenuhi penumpang yg mahu pulang ke destinasi masing-masing. Semua tempat-tempat ini menjadi tumpuan utama ketika musim perayaan hari raya umat Islam. Tetapi bagaimanakah dgn satu tempat ini??


Penuhkah ia dgn orang ramai seperti di hari pertama Ramadhan?
Sesakkah ia dgn orang ramai seperti minggu awal Ramadhan?
Meriahkah ia dgn orang ramai seperti dalam bulan Ramadhan?




Ramadhan hampir melabuhkan tirainya. Semoga pengimarahan masji2 dan surau mnjadi semakin dihayati oleh setiap muslim. Lazimkan amalan beriktikaf di masjid seperti amalan Rasulullah Saw. Jangan jadikan bulan ramadhan sahaja tempat2 ini dijadikan tumpuan, malah Istiqamahla untuk beribadah & beraktiviti di masjid mahupun surau-suran kerana tempat ini merupakan medan penyatuan ummah untuk semua aktiviti yang berlandaskan syariat. Bukan semata-mata untuk melakukan solat sahaja. Selamat menjalankan ibadah! Ayuh, fastabiqul khairat! =)




CUITAN KATA PENCINTA ILMU > surau kt kawasan umah dah renovate. harapnye jemaahnye pon "renovate" semangat utk terus mengimarahkannya.. (^_^)

0 comments: